BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 19, 2009

my story..

tadi dr fazilah announce dkt semua pelajar U3. pasal aku.. dia cukup berbangga kerana aku adalah pelajar OKU yang satu-satunya dalam kelas dia. aku suh dia pakai mike n bercakap jgn bergerak2 sebab aku lips-reading. heehhee kelakar. kesian DR fazilah xbergerak2 dari posisi dia sebab nk bg aku mudah paham. bagus btol..tapi.. bila dia announce dkt org ramai.. aku rasa satu perasaan lain.. semua org dah tahu???? bukan rahsia dah?? adeh!.. aku xkisah pun sebenarnya org tahu.. tapi kalau org xtahu lagi bagus hidup aku...ntahlh.. bila dh bukan rahsia.. aku perlu jadi diri aku sebenar.. knp nk buat mcm manusia normal sedangkan aku sememngnya xnormal.

buhsan!!!

segalanya rahsia.. bahaya luahkan dkt blog nih..
huhuhu

Sunday, August 16, 2009

lama x menulis...

lama rasanya aku xmenulis kat blog nih.. xsihat.. laptop aku pun xsihat jugak.erm.. mcm2.
citer pasal tesis aku dh pening kepala nk buat tesis nih.. dah lah byk subjek lain lagi yg nk kene siapkan asgment, tesis ni lagi nk kene pikir adui..tension!!!!! nk kata susah tu xsusah nk buat cuma xder masa.. nk kene follow up dkt penyelia setiap mgu.. buhsan! erm.. biasalah.. student. mana ada student yang sukakan asgment. ermm

Tuesday, August 11, 2009

xleh tdo..

12hb o8 2009 kul 3 pagi, kul 4 pagi, kul 5 pagi.. aku masih tjaga. xleh tdo knp ntah..sakit kepala aku dibuatnya.ape yang xkene ni.. Ya Allah..

ermm..

biasalh hidup manusia.. xlepas dari dugaan hidup. dugaan dengan kawan, kuarga, kewangan n byk lagih.. xterkecuali aku nih.. kawan..? bercakap tentang kawan? sebenarnya ramai suka kawan ngn aku sejak dari sekolah.sukernyer.. hehehe.. tapi pelik dekat u nih.. aku kawan ngn nabila je.. tapi biasalah kawan ada pasang surut nye. aku suka dia sebab dia paham jiwa aku. n aku nk bawak dia jupe ngn mok aku satu hari nti.amin.. masing2 ada kelebihan masing2 kan. n ego masing2..
sampai bila kita nk merendah diri kan? kene tonjolkan diri jugak. mcm aku.. pendiam je dkt UKM nih.. pelik jugak ape pasal aku jadi perangai gini.. n persepsi awal aku org xsuka kawan ngn aku.. mcm jali kata.. suka buat andaian awal.. hahahaha.. mcm tuh jugak org lain mn buleh wat andaian awal ke aku.. kenali lh aku dulu baru leh nk kata mende pun. tol x?
hahaha.

KAWANKU..

DALAM DUNIA INI,
KITA TIDAK PUNYA SIAPA KECUALI DIRI SENDIRI..
TETAPI DALAM KITA BERSENDIRI,
KITA BERUNTUNG KERANA MEMPUNYAI SEORANG SAHABAT YANG MEMAHAMI KITA..
SEBAGAIMANA…
KITA MENGHARAPKAN KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN SEORANG SAHABAT
BEGITU JUGA DIA..
TETAPI KITA SERING TERLUPA AKAN HAL ITU
KITA CUMA MENGAMBIL KIRA TENTANG HARAPAN DAN PERASAAN KITA
KITA RASA DIKHIANATI BILA DIA TIDAK MENEPATI JANJINYA
KITA TIDAK MEMBERINYA PELUANG UNTUK MENERANGKAN KEADAANYA
BAGI KITA,
ITU ALASANNYA UNTUK MENUTUP KESILAPAN DAN MEMBELA DIRI…
KITA TERLUPA KITA JUGA PERNAH MEMBIARKAN DIA TERNANTI-NANTI,KERANA KITA JUGA ADA JANJI YANG TIDAK DITEPATI
KITA BERI DIA BERIBU ALASAN
MEMAKSA DIA MENERIMA ALASAN KITA,
WAKTU ITU,TERFIKIRKAH KITA TENTANG PERASAANNYA??
SEPERTI KITA,
DIA JUGA TAHU RASA KECEWA TETAPI,
KITA SERING TERLUPA..
UNTUNGNYA MEMPUNYAI SEORANG KAWAN YANG SENTIASA DISISI KITA PADA WAKTU KITA MEMERLUKAN DIA..
DIA MENDENGAR LUAHAN PERASAAN KITA
SEGALA RASA KECEWA DAN KETAKUTAN
HARAPAN DAN IMPIAN KITA LUAHKAN
DIA MEMBERI JALAN SEBAGAI LALUAN PENYELESAIAN MASALAH..
SELALUNYA KITA TERLALU ASYIK BERCERITA TENTANG DIRI KITA
HINGGA KADANG-KADANG KITA TERLUPA KAWAN KITAJUGA ADA CERITA YANG INGIN DIKONGSI BERSAMA KITA..
PERNAHKAH KITA MEMBERINYA PELUANG UNTUK MENCERITAKAN TENTANG RASA TAKUT RASA BIMBANGNYA??
PERNAHKAH KITA MENENANGKANNYA SEPERTI MANA DIA PERNAH MENYABARKAN KITA?IKHLASKAH KITA MENDENGAR TENTANG KEJAYAAN DAN KEGEMBIRAANYA?
MAMPUKAH KITA,MENJADI SUMBER KEKUATANNYA SEPERTI MANA DIA MENIUP SEMANGAT SETIAP KALI KITA MERASA KECEWA DAN MENYERAH KALAH?DAPATKAH KITA,YAKINKAN DIA BAHAWA KITA BOLEH DIPERCAYAI..KITA BOLEH DIJADIKANTEMPAT UNTUK BERSANDAR BILA TERASA LEMAH AGAR TIDAK REBAH?
BOLEHKAH KITA
MENJADI BAHU UNTUK DIA SANDARKAN HARAPAN?SESEKALI JADILAH KAWAN YANG MENDENGAR DARI YANG HANYA BERCERITA.
AMBILLAH MASA UNTUK MEMAHAMI HATI DAN PERASAAN KAWAN KITA..KERANA DIA JUGA SEORANG MANUSIA..
DIA JUGA ADA RASA TAKUT,RASA BIMBANG,SEDIH,DAN KECEWA.
DIA JUGA ADA KELEMAHAN DAN..
DIA JUGA PERLUKAN KAWAN SEBAGAI KEKUATAN.
JADILAH KITA KAWANNYA ITU,
KITA SELALU MELIHAT DIA KETAWA ,TETAPI MUNGKIN SEBENARNYA DIA TIDAK SETABAH YANG KITA SANGKA,
DI SEBALIK SENYUMANNYA ITU,MUNGKIN BANYAK CERITA SEDIH YANG INGIN DILUAHKAN.
DISEBALIK KESENANGANNYA,
MUNGKIN TERSIMPAN SERIBU KEKALUTAN,
KITA TIDAK TAHU..
TETAPI JIKA CUBA MENJADI SAHABAT
SEPERTI DIA
MUNGKIN KITA AKAN TAHU…

Sunday, August 9, 2009

linguistik..

ape pasallha linguistik nih byk sgt istilah sains? aku suka tapi pyh nyerlah nk ngingat... nk paham apetah lagi..huhuhu.. aku study psiko mcm nk pecah pale ni.. tapi aku suka jer blajo nk paham jer pyh sikit. biasalah tuh..tesis plok aku xmo juper lagi arh ngn penyelia sebab x wat siap lagi.. bahan cari xjupo lagih.. buhsan!